Pastaigu maršruti Ērgļu apkārtnē

ziņa publicēta 06.05.2023
Lielāks foto Ejam pārgājienā? Dažāda garuma un grūtības pakāpes maršruti, izbaudot Ērgļu dabu.

Pirms doties ceļā, lejupielādē lietotni Outdooractive.
Mazais aplis pa Ērgļiem 2,5 km :
Maršruta sākums pie Ērgļu TIC, Rīgas ielā 10, kur var ērti novietot automašīnu. Tālāk ceļš ved gar Ērgļu Saieta namu, lejā pa trepēm uz Ērgļu estrādi, pāri trošu tiltam, gar Sargsuņiem,  pa Blaumaņa ielu, gar R. Blaumaņa kapa vietu, gar Ogres upes uzpludinājumu un Skanstes pilskalnu.
Grūtības pakāpe: viegla

Lielais aplis pa Ērgļiem 8 km :
Maršruta sākums pie Ērgļu Saieta nama, Rīgas ielā 5, kur var ērti novietot automašīnu. Tālāk ceļš ved pirmajā no daudziem Ērgļu kalniņiem, gar lielajām šūpolēm un lejā pa trepēm uz estrādi, pāri trošu tiltam, pa taku uz Viduslaiku pils parku, gar Ērgļu Staciju, pa mazu taciņu uzkāpjot nākamajā kalnā, gar bērnudārzu, šķērsojot Rīgas ielu, pa zemes zeļu tālāk uz Briežkalna pakāji, gar Ogres upes krastu gandrīz apejot apkārt uzpludinājumam un pa taku nonākot vecupes teritorijā, kur atrodas disku golfa trase.
Grūtības pakāpe: vidēja

Gar Ogres upes krastu 2 km :
Maršruta sākums pie Ērgļu TIC, Rīgas ielā 10, kur var ērti novietot automašīnu. Tālāk jāaiziet līdz koka tiltiņam, kur taka ved gar upes krastu. Nāksies balasēt gan pa kalna kores malu, gan kāpelēt augšā un lejā. Vecupes teritorija ir skaisti iekopta un, ejot cauri  disku golfa trasei, atgriezīsieties sākuma punktā.

Taka uz Ameņupīti 5 km  :
Maršruta sākums Lat, lon: 56.874102, 25.601135, kur var ērti novietot automašīnu. Tālāk ved zemes ceļš gar Bumbiermuižu un Ki:ch, kas vēlāk pāriet iestaigātā taciņā ar norādēm. Maršruts ved cauri lakšu audzēm un Ogres upes Brāžu krācēm līdz lielam akmeņu krāvumam uz Veģerupītes, ko sauc par Akmeņupīti. Ir iekārtota ugunskura vieta ar soliņiem. Taka vienā virzienā 2,5 km.
Grūtības pakāpe: viegla

Papildus informācija par maršrutiem Ērgļu Tūrisma informācijas centrā Rīgas ielā 10, Ērgļos vai zvanot tel. 26366934, Ilze Feldberga.
Draugiem Facebook Twitter Linkedin
© 2008-2024 Madonas Tūrisma informācijas centrs. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »